РЕБм-19-1;СРЕБ Схемотехніка засобів РЕБ
5 курс
МЕТА І ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ: «Схемотехніка засобів радіоелектронної боротьби (СЗРЕБ)»

Мета вивчення дисципліни:
– оволодіння методами проектування основних функційних вузлів різноманітних сучасних радіотехнічних систем радіоелектронної боротьби (РЕБ).


За результатом вивчення дисципліни студенти повинні:
– знати: пристрої та сучасну елементну базу, з яких будуються сучасні радіотехнічні системи; методи розрахунку та принципи дії найбільш поширених у системах РЕБ функціональних вузлів.

– вміти: самостійно виконувати розрахунок різноманітних радіотехнічних пристроїв, що складають новітні радіотехнічні системи РЕБ; використовувати обчислювальну техніку та сучасні програмні засоби для моделювання та настроювання цих пристроїв.

– володіти (перелік сформованих компетентностей): мати спроможність використовувати засоби і системи автоматизації проектування до розроблення радіотехнічних пристроїв формування та оброблення сигналів; мати спроможність здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач пов’язаних з проектуванням пристроїв різноманітного призначення, що використовуються у комплексах РЕБ; мати спроможність застосовувати знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації генераторів, змішувачів, підсилювачів, активних НВЧ фільтрів й фазообертачів та інших УВЧ й НВЧ пристроїв для побудови сучасних комплексів і систем радіоелектронної розвідки та ураження.
МІм-19-1;МПРвІВС Методи прийняття рішень в інформаційно-вимірювальних системах
5 курс
1. Стислий опис дисципліни: Основою для комплексного розгляду задачі оптимального проектування систем є теоретичні засади методів пошуку екстремумів цільових функцій та принципи побудови радіотехнічних систем різного призначення. Розглядаються основні принципи визначення критерію, методи побудови цільових функцій та методи і ефективні алгоритми пошуку екстремумів цільових функцій. Програма навчальної дисципліни поділена на чотири змістовних модуля, а саме:
1. Основні поняття теорії прийняття рішень.
2. Методи оптимізації цільових функцій.
Постановка задачі умовної оптимізації. Адитивні та мультиплікативні цільові функції. Критеріальні та функціональні обмеження. Методи пошуку екстремумів при безумовній параметричній оптимізації.
3. Редагування вхідних даних з неправдоподібними значеннями.
4. Теорія ігор. Ігрові моделі прийняття рішень. Стратегія гравця.

2. Мета опанування дисципліни в контексті підготовки фахівців певної спеціальності: є формування системного підходу до проектування радіоелектронних систем, які містять передавальні та приймальні пристрої, антени, вихідні пристрої і разом визначають технічні характеристики систем.

3. Перелік компетентностей, яких набуде студент після опанування даної дисципліни: студенти будуть знати принципи вибору критерію оптимальності, побудову цільової функції радіоелектронної системи, що проектується і методи пошуку її екстремуму. А також, кожен студент набуде компетенції проводити аналіз функціональної та схемотехнічної побудови радіоелектронної системи з точки зору її оптимізації та виконувати необхідні розрахунки для визначення характеристик пристроїв та систем, оцінювати ефективність структурної побудови системи, проводити комп’ютерне моделювання роботи з визначення параметрів окремих пристроїв та системи в цілому.

4. Сфера реалізації набутих компетентностей в майбутній професії: інженер-дослідник, інженер розробник радіоелектронної апаратури різного призначкення.

5. Взаємозв’язок дисципліни з іншими дисциплінами навчального плану: математика, фізика, радіоелектронні системи, теорія сигналів.

6. Мова викладання: українська.

7. Викладач: професор, доктор фіз.-мат. наук, Ситнік О.В.
СТМм-19-1;МПРІМС Методи прийняття рішень в інформаційних, мультимедійних системах
5 курс
1. Стислий опис дисципліни: Основою для комплексного розгляду задачі оптимального проектування систем є теоретичні засади методів пошуку екстремумів цільових функцій та принципи побудови радіотехнічних систем різного призначення. Розглядаються основні принципи визначення критерію, методи побудови цільових функцій та методи і ефективні алгоритми пошуку екстремумів цільових функцій. Програма навчальної дисципліни поділена на чотири змістовних модуля, а саме:
1. Основні поняття теорії прийняття рішень.
2. Методи оптимізації цільових функцій.
Постановка задачі умовної оптимізації. Адитивні та мультиплікативні цільові функції. Критеріальні та функціональні обмеження. Методи пошуку екстремумів при безумовній параметричній оптимізації.
3. Редагування вхідних даних з неправдоподібними значеннями.
4. Теорія ігор. Ігрові моделі прийняття рішень. Стратегія гравця.

2. Мета опанування дисципліни в контексті підготовки фахівців певної спеціальності: є формування системного підходу до проектування радіоелектронних систем, які містять передавальні та приймальні пристрої, антени, вихідні пристрої і разом визначають технічні характеристики систем.

3. Перелік компетентностей, яких набуде студент після опанування даної дисципліни: студенти будуть знати принципи вибору критерію оптимальності, побудову цільової функції радіоелектронної системи, що проектується і методи пошуку її екстремуму. А також, кожен студент набуде компетенції проводити аналіз функціональної та схемотехнічної побудови радіоелектронної системи з точки зору її оптимізації та виконувати необхідні розрахунки для визначення характеристик пристроїв та систем, оцінювати ефективність структурної побудови системи, проводити комп’ютерне моделювання роботи з визначення параметрів окремих пристроїв та системи в цілому.

4. Сфера реалізації набутих компетентностей в майбутній професії: інженер-дослідник, інженер розробник радіоелектронної апаратури різного призначкення.

5. Взаємозв’язок дисципліни з іншими дисциплінами навчального плану: математика, фізика, радіоелектронні системи, теорія сигналів.

6. Мова викладання: українська.

7. Викладач: професор, доктор фіз.-мат. наук, Ситнік О.В.