Фонетика
Практичні завдання до розділу 11
 

Практичні завдання до розділу 11

Вправа 17. Вставте, де треба, пропущені букви; обґрунтуйте написання слів.

Проблема

     Віс...ник, учас...ник, безвиїз...но, швидкіс...ний, турис...ський, навмис...не, захис...ний, буревіс...ник, зліс...ний, улес...ливий, влас...ний, кож...ний, жаліс...ливий, гіган...ський, корис...ний, радіс...ний, шіс...надцятий, шелес...нути, свис...нути, піс...ний, перехрес...ний, верес...нути, проїз...ний, облас...ний, пристрас...ний, пес...ливий, випус...ний, хвас...нути, тиж...невий, контрас...ний, чес...ний, тріс...нути.

Вправа 18. Від поданих іменників утворіть прикметники. Поясніть наявність або відсутність спрощення.

Проблема

     Якість, кількість, контраст, захист, щастя, лейборист, сучасність, форпост, масло, кістка, хвастати, честь, ненависть, випуск, доблесть, вартість, первісність, альпініст, об`їзд, почесть, безсмертя.

Вправа 19. Перекладіть подані словосполучення українською мовою. Підкресліть групи приголосних, в яких відбувається спрощення.

Проблема

     Громко свистнуть, стелить покрывало, студенческий билет, прозрачное стекло, бесстрастный оратор, пользуюсь солнцезащитными очками, абстрактное мышление, корреспондентский пункт, скоростная плавка стали, этот день помнит человечество, фашистские захватчики, безопасность труда, добросовестный ученик, доблестный труженик, подъездной путь, проездной билет, завистливый человек, журнал для юношества, полезный совет, областной совет, производственный процесс, участники форума.

 
© 2005 ХНУРЕ, українознавства, Дюмін Олексій Захарвич, clio@kture.kharkov.ua
Розроблено за допомогою LERSUS